Vincent Manngardin tiedote Ilveksen tilanteesta

Viime kauden lopulla Ilveksen vaikuttajat perustivat strategia- ja urheilukehitystyöryhmän pohtimaan keinoja, joilla Ilves nostetaan takaisin huipulle. Lisäksi osakkeenomistajat päättivät ylimääräisessä yhtiökokouksessa  uudesta Ilves-Hockey Oy:n hallituksesta. Ryhmien työ on nyt saatu päätökseen.  Pääomistaja Vincent Manngardin mukaan tulokset ovat olleet hyviä ja hän kiittää hallituksen ja työryhmien jäseniä tehdystä työstä.

”Operatiivisen johdon ja hallituksen joukkoirtisanoutuminen ei ole tietenkään miellyttävä asia Ilveksen mainetta uudelleen rakennettaessa ja tilanteessa, jossa pitäisi katsoa positiivisesti tulevaisuuteen. Tästä johtuen osakkeenomistajat kutsutaan koolle mahdollisimman pian päättämään uudesta suunnasta Ilvekselle ja nimeämään uusi operatiivinen johto ja hallitus”, sanoo Vincent Manngard.

Manngard haluaa myös korjata julkisuudessa liikkuvia huhuja Ilves-Hockey Oy:n heikosta rahatilanteesta.
”Ilves-Hockey Oy ei ole taloudellisissa vaikeuksissa, vaikka se on aina yritykselle haasteellista. Olen kesän aikana vahvistanut yhtiön kassaa 500 000 eurolla, millä on korjattu akuutti rahavaje yhtiön taloudessa.”

”Korjaan samalla sen käsityksen, että minä pääomistajana yksin tekisin päätökset. Olen alusta saakka luottanut yhtiön ja urheilutoimen johtoon ja hallitukseen kaikissa operatiivisissa ja strategisissa päätöksenteossa. Virheitä on matkan aikana tapahtunut, mutta ei tilanne parane katsomalla taaksepäin, vaan on yhdessä katsottava positiivisesti eteenpäin”, jatkaa Vincent.

Manngard kiittää tamperelaista jääkiekkokulttuuria ja faneja Suomen parhaiksi. Erityistä kiitosta uskollisuudestaan saavat Ilveksen kannattajat ja muut sidosryhmät.  Ilman heitä ei hänen mukaansa mikään urheiluorganisaatio voi menestyä.
”Uskon, että fanit ja muut sidosryhmät jakavat kanssani vahvan luottamuksen Ilveksen tulevaisuuteen ja pysyvät joukkueen takana, kuten tähänkin saakka.”

Vahva side Suomeen

”Intohimo jääkiekkoon ja rakkaus Suomeen toivat minut takaisin vanhaan kotimaahan. Halu nähdä Ilves iskussa pitää minut täällä jatkossakin”, sanoo Manngard.
Vincent Manngardin tie Tampereelle on käynyt Suomen länsirannikon Närpiön ja Yhdysvaltain itärannikon New Yorkin kautta. Side Suomeen on säilynyt vahvana – Manngard matkustaa Suomeen useita kertoja vuodessa sekä Ilveksen asioissa että sukulaisia tapaamaan.
”Suomen passista en luovu koskaan.”

Juniorityö tärkeätä

Manngardilla on vahva side Ilveksen juniorityöhön. Hän on vienyt Ilveksen alle 13-vuotiaita juniorikiekkoilijoita New Yorkiin kansainväliseen Lighthouse-turnaukseen jo viitenä vuotena, ja työ jatkuu edelleen.
”Tänä vuonna Ilves oli mukana New Yorkin turnauksessa kahdella joukkueella, ja voitti sekä kultaa että hopeaa. Näissä nuorissa on Ilveksen tulevaisuus. Juoniorityön merkitystä ei voi koskaan korostaa liikaa.”
Turnauksen kohokohtiin Manngard lukee Ilveksen 10-vuotiaan Jere Turusen tekemän ilmaveivimaalin, joka noteerattiin myös sikäläisessä mediassa.

Ilves on pääasia

Viime keväänä työnsä aloittaneet työryhmät pohtivat eri keinoja, joilla joukkueen tulevaisuus turvataan. Myös rakenteelliset muutokset omistuksessa ovat mahdollisia.
Vuodesta 1993 Ilveksen pääomistajana ollut Vincent Manngard on sijoittanut joukkueeseen miljoonia ilman voittoa.
”Olen avoin toiminnallisille ja rakenteellisille muutoksille myös omistussuhteissa. Tärkeintä on varmistaa Ilves-Hockey Oy:n tulevaisuus”, vakuuttaa Manngard.

Ilveksen tiedotteesta / UrheiluTampere

Takaisin edelliselle sivulle

Tampereen Ilves - logo

Ilves - 2012-2013 Miesten edustusjoukkue

Pelaajat kaudella 2012-2013

Ottelut kaudella 2012-2013

Seuran tiedot - Seuran kotisivut

Vilho Heikkinen vuokrasopimuksella Forssan Palloseuraan

Tapparan maalivahti Vilho Heikkinen siirtyy lyhyellä vuokrasopimuksella Forssan Palloseuran riveihin. Pitkän kuntoutusjakson jälkeen pelikuntoon toipunut maalivahti torjuu kiekkoja vuokralla Mestiksessä 28.11. saakka.

Santeri Virtanen ja Adam Rockwood Ilvekseen

Ilves vahvistaa rivejään kahdella hyökkääjällä. SaiPasta Ilvekseen siirtyvän Santeri Virtasen, 21, sopimus kattaa loppukauden lisäksi kaudet 2021-2023. Ruotsalaisseura MODO Hockeystä saapuvan Adam Rockwoodin, 25, sopimus on loppukauden mittainen.

Ilves vahvistaa rivejään puolustaja Anssi Salmelalla

Ilves on tehnyt puolustaja Anssi Salmelan, 36, kanssa sopimuksen, joka kattaa aluksi helmikuun. Kokenut ja menestynyt puolustaja liittyy Ilveksen joukkueeseen ensi viikon alussa.

Maksim Matushkin Tapparan puolustukseen

Tappara on tehnyt loppukautta koskevan pelaajasopimuksen 30-vuotiaan Maksim Matushkinin kanssa.

Lukas Dostal siirtyy Anaheim Ducksin organisaatioon

NHL-seura Anaheim Ducks on käyttänyt Luká¹ Dostálin, 20, lainasopimukseen sisältyneen oikeutensa ja kutsunut t¹ekkimaalivahdin liittymään organisaatioonsa.

Joona Koppanen lainalle Ilvekseen

NHL-seura Boston Bruinsin sopimuspelaaja Joona Koppanen, 22, palaa Ilvekseen toistaiseksi voimassa olevalla lainasopimuksella. Alkukauden Ilveksen yhteistyöseura KOOVEE:ssa pelannut hyökkääjä on vapaa liittymään joukkueeseen perjantaina.